Bestil en affaldsbeholder

Fra 1. oktober 2017 kan du vælge at tilmelde dig en ordning, hvor du får tømt din mad- og restaffaldsbeholder hver 14. dag, i stedet for hver uge.
14. dags tømningen indtræder pr. 1. januar 2018.

De nye affaldsbeholdere ejes og stilles til rådighed af  kommunen.

Er din beholder gået i stykker kan du bestille en ny via Selvbetjeningen

Eller kontakt kundeservice på telefon 70 25 70 60

 

Vælger du at benytte en gammel beholder til haveaffald skal du vide, at den ikke skiftes ved slitage, hærværk, hvis du selv kommer til at lave en skade på den eller den går i stykker pga. vind og vejr (frost, storm og andre vejrforhold der kan skade din beholder).

I de tilfælde kan du selvfølgelig vælge selv at investere i en ny, som kan indkøbes i de fleste byggemarkeder, du skal blot sikre dig at det er godkendte plastbeholdere 140-240 ltr. mærket EN 840-1.

Hvis du mener den har taget skade af andre årsager skal dette meldes direkte ind til din renovatør som vil vurdere om skaden evt. kan være en forsikringssag. Renovatøren kan kontaktes på mail skader@mlarsen.dk.

Beholderen skal IKKE tilmeldes, men blot stilles ud dagen før eller senest kl. 6.00 på tømmedagen.

     

Grundejeren er ansvarlig for at holde affaldsbeholderen ren.

I forbindelse med den nye affaldsordning bliver beholderne uddelt løbende. Du vil modtage et brev om dette i din e-boks.

Vælger du at bestiller beholdere til affald, bliver både betalingen for afhentning af affald og den nye beholder opkrævet via ejendomsskattebilletten. 

Det er altså ejeren af boligen, der skal bestille beholdere, og som vil blive opkrævet betaling.

Andre sider i Bestil en affaldsbeholder

Kontakt

Vestforbrænding
Selvbetjening

Kundeservice

70 25 70 60