De unge drikker mindre alkohol

Ny kampagne fra Sundhedsstyrelsen sætter fokus på de unges alkoholvaner
1. oktober 2018

Ny landsdækkende kampagne fra Sundhedsstyrelsen sætter fokus på de unges alkoholvaner, og budskabet er positivt: De unges forbrug er faldende. Alkoholen spiller dog stadig en stor rolle i de unges festkultur.

"Meget mere med" er titlen på en landsdækkende kampagne, som Sundhedsstyrelsen har søsat den 1. oktober, og som retter spotlyset mod forbruget af alkohol blandt de 16-20-årige.

Ca. halvdelen af de 16-24-årige angiver, at de ikke har drukket 5 eller flere genstande inden for den seneste måned, og generelt er de unges alkoholforbrug faldende. Det er et af kampagnens positive hovedbudskaber, og det vil Sundhedsstyrelsen gerne udbrede.

Der er dog stadig grund til at være opmærksom på de unges omgang med alkohol, for drikkemønsteret blandt de unge er ofte orienteret mod det at blive fuld til fester, og det er et mønster, som kampagnen ønsker at gøre op med og sætte til debat.

Kampagnen kører primært på de sociale medier i oktober måned og igen til december.

Læs mere om kampagnen på: megetmeremed.dk