Johnny er manden bag UNICEF By 2017-logoet

20. december 2016

I 2017 er Ballerup Kommune udvalgt til UNICEF By. Efter en logo-konkurrence blandt borgerne er det officielle logo nu fundet. Den dygtige vinder blev Johnny Jensen, og han fik forleden overrakt præmien

Foto: Borgmester Jesper Würtzen og den heldige vinder Johnny Jensen

”Uddannelse til alle” bliver en sætning, som man vil høre igen og igen i 2017. Her er Ballerup Kommune nemlig udpeget til UNICEF By, og byens borgere, organisationer, virksomheder skal via forskellige events samle ind til UNICEF under det nævnte tema.
 
Ballerup Kommune udskrev i efteråret en logo-konkurrence blandt borgerne for at få deres gode idéer til det officielle logo, der skal indramme Ballerup som UNICEF By 2017. 
 
Den dygtige vinder blev Johnny Jensen, der er 34 år og har boet hele sit liv i Ballerup. 

- Jeg kan godt lide at tegne. Både alene og sammen med mine to døtre. Da jeg så, at der var udskrevet en logo-konkurrence, tænkte jeg straks, at jeg måtte deltage. Jeg blev naturligvis meget glad, da jeg fik af vide, at jeg havde vundet, og jeg har også blæret mig lidt over for mine kollegaer, siger Johnny Jensen, der til daglig er ansat i Ballerup-virksomheden TOMS.

Logoet indfanger hovedpunkterne
Borgmester Jesper Würtzen har været en aktiv del af juryen, der har udvalgt vinderlogoet, og han var glad for at kunne overrække præmien til en ”rigtig ballerup’er”, som han sagde ved mødet med Johnny.

- Det er en enig jury, der har udvalgt Johnnys logo. Jeg synes personligt, at logoet er flot og formår at indfange hovedpunkterne i projekt UNICEF By 2017. Nemlig fællesskab, sammenhold, uddannelse og børnene i centrum, siger Jesper Würtzen.

Præmien for det bedste logo var fire billetter sponsoreret af Baltoppen BIO, og Johnny fortæller, at han glæder sig til at tage familien med i biografen. Han glæder sig dog endnu mere til at støde på logoet rundt omkring i Ballerup i hele 2017. Læs mere om UNICEF By 2017 på ballerup.dk/unicefby