Sagen er til efterretning
Hjælpemiddeldepotet skal flytte fra Energivej til Ågerupvej i Ballerup.
De nye bygninger, der skal rumme Hjælpemiddeldepotet, forventes klar til ibrugtagning den 1. september 2021. Derfor planlægger administrationen indflytning i ugerne 36, 37 og 38 2021. Hvis ibrugtagning rykker sig, fx en uge, vil flytteprocessen rykke sig tilsvarende.
Da der er tale om en logistisk tung flytteopgave, hvor det nuværende depot på 1.200 m2 skal flyttes og etableres på 500 m2, er det vigtigt, at der afsættes den nødvendige tid og de nødvendige ressourcer til at etablere det nye depot ordentligt fra start.
For at sikre dette med færrest mulige driftsforstyrrelser foreslår administrationen en flytteproces, der strækker sig over tre uger i september 2021.
Flytningen er inddelt i følgende faser:
- Uge 36 - Nedpakning af det nuværende depot
- Uge 37 - Flytning
- Uge 38 - Udpakning og etablering af det nye depot.
I den første uge tilkøbes ekstra hjælp til nedpakning for at kunne klare nedpakningen på én uge. Herefter forestår flyttefirma selve flytningen, der er berammet til tre-fire dage. Udpakning og etablering klares af hjælpemiddeldepotets egne medarbejdere.
Planen for flytning af depotet ser således ud:
|
Hjælpemiddeldepot
|
Kvikservice
|
Hjælpemiddelterapeuter
|
Uge 36
|
Nedsat drift (akutte kørsler - udskrivelse fra hospital, absolut nødvendige reparationer/boligændringer)
|
Åbent som normalt
|
Varetager almindelig drift
Sikrer akutte reparationer ved ekstern leverandør
|
Uge 37
|
Lukket
|
Lukket – adgangsforhold hindrer det grundet flytningen
|
Varetager almindelig drift
Sikrer akutte reparationer ved ekstern leverandør
|
Uge 38
|
Nedsat drift (akutte kørsler - udskrivelse fra hospital, absolut nødvendige reparationer/boligændringer)
|
Åbent som normalt
|
Varetager almindelig drift
Sikrer akutte reparationer ved ekstern leverandør
|
Flytteprocessen vil bevirke, at Hjælpemiddeldepotet i de tre flytteuger kører med nedsat drift, hvor der alene tages hånd om akutte kørsler. De akutte kørsler omfatter blandt andet udskrivelser fra hospital og korttidspladser samt absolut nødvendige reparationer.
Det betyder, at leveringstiden på ikke-akutte hjælpemidler bliver længere i de tre uger, flytningen løber over. Terapeuterne vil stadig tage imod henvendelser og foretage udredninger, men der vil være en længere leveringstid på de konkrete bestillinger af hjælpemidler.
Flytningen af depotet hindrer ikke hjemtagning af færdigmeldte borgere på hospitalerne og korttidspladserne. Her varetager EvaTransport som vanligt kørslerne. Er udskrivelsen til eget hjem betinget af større boligændringer, herunder adgangsforhold, så tilbydes borger ophold på korttidsplads, da EvaTransport ikke kan stå for boligændringer. Dette vil kun være aktuelt uge 37 2021, hvor depotet er helt lukket.
Der bliver orienteret om flytningen og de ændringer, det medfører, via Ballerup Bladet, kommunens hjemmeside samt kommunens Facebookgruppe.