Foreninger og grupper af borgere, der bor i kommunen kan søge om tilskud til kulturelle bydelsarrangementer, hvis formålet er at understøtte eller styrke lokale fællesskaber.
For at få tilskud skal arrangementet være for mindst 100 deltagere og række ud over medlemmerne i den forening eller gruppe, der ansøger om støtten.
I kan ikke få tilskud til mad og drikke. Det forventer vi, at deltagerne selv betaler. Det forventes også, at arrangørerne selv bidrager med økonomi til arrangementet.
Hvis I modtager støtte fra Bydelsarrangementspuljen eller en af vores andre tilskudspuljer, skal I oplyse om det jeres PR-materialer for arrangementet.
Der skal søges om tilskud i god tid, så Kultur- og Fritidsudvalget kan tage stilling til sagen inden arrangementet afholdes.
Ansøgningsfrist
Dato for møde i Udvalget
27. november 2023
9. januar 2024
18. december 2023
30. januar 2024
17. januar 2024
27. februar 2024
4. marts 2024
9. april 2024
8. april 2024
7. maj 2024
24. april 2024
28. maj 2024
27. maj 2024
13. august 2024
12. august 2024
10. september 2024
2. september 2024
1. oktober 2024
30. september 2024
5. november 2024
28. oktober 2024
26. november 2024
27. november 2024
januar 2025
Skriv en ansøgning til Kultur- og Fritidsudvalget og send den på mail til kultur@balk.dk
Ud over en beskrivelse af arrangementet skal ansøgningen indeholde følgende oplysninger
Hvem er ansøger
CVR nr. hvis det er en forening
Navn og telefonnr på kontaktperson
Overskrift på arrangementet
Hvor og hvornår det afholdes
Hvem der er målgruppen og hvor mange der forventes at deltage
Formålet med arrangementet
I skal udarbejde et budget, der viser alle indtægter og udgifter ved arrangementet.
Send budgettet sammen med ansøgningen og husk at oplyse, om der er søgt midler fra andre puljer og sponsorer, og hvad I selv bidrager med af økonomi.