Den fremtidige trafikstruktur
Helhedsplanen stiller forslag om, at området betjenes af grønne bygader, boliggader og stirum. Strukturen giver mulighed for at forbinde kvarteret med de omkringliggende rekreative landskaber og nabokvarterer, så nye forbindelser opstår.
Helhedsplanens oplæg til trafikstruktur er blevet viderebearbejdet. Der vil løbende ske justeringer i takt med, at de enkelte grunde udvikles.
Ballerup Kommune forventer, at flere gennemgående veje og stier optages, som offentlige vejarealer.
Trafikprojektet afhænger af frivillige aftaler med private grundejere om at afgive areal til offentligt vejareal. Ballerup Kommune forventer, at dette vil ske i forbindelse med udarbejdelsen af de enkelte lokalplaner og ved tinglyste deklarationer.
Ballerup Kommune tilsender gerne trafikprojektet og den opmåling, som er udført af de eksisterende veje.
Forbindelsen mellem Baltorpbakken og Telegrafvej
Vejforbindelse mellem Baltorpbakken og Telegrafvej etableres, hvis området ved Baltorpbakken og TEC-grunden omdannes.
I forbindelse med planlægningen af omdannelsen på Telegrafvej 7A og 7B vil, den eksisterende øst/vestgående sti mellem Baltorpbakken og Telegrafvej i første omgang blive opgraderet til en bredere sti, som suppleres med tryghedsskabende oversigtsbelysning.
Nye forbindelser til Baltorpvej
Der etableres ikke en vejforbindelse mellem Telegrafvej og Baltorpvej, som foreslået i Helhedsplanen. Trafikanalysen har vist, at der kapacitetsmæssigt ikke er behov for det
Ballerup Kommune arbejder fortsat på, at der skabes en stiforbindelse mellem Atlasvænge og Vestbuen og at denne forbindes til Telegrafvej. Dette kræver grundejernes medvirken til at lægge arealer til en forbedret infrastruktur for området.
I Helhedsplanen var der foreslået en ny nord/sydgående stiforbindelse, som ville skabe forbindelse mellem Baltorpvej og Pederstrupstien - mellem Baltorpbakken/Atlasvænge og Telegrafvej. Denne gennemføres ikke.
Vejtilslutninger til Vestbuen
Der bliver ikke etableret ekstra vejtilslutninger til Vestbuen fra Telegrafvej. I trafikanalysen vurderes dette heller ikke nødvendigt.
Parkering
Når der tilvejebringes nye lokalplaner for området, vil den parkeringsnorm, som fremgår af kommuneplanen være gældende: https://ballerup.viewer.dkplan.niras.dk/plan/27#/24659
En del investorer har vist interesse i at bygge tættere end, hvad der blev lagt op til i helhedsplanen. Dette har betydning for antallet af parkeringspladser. For at fastholde visionen om at skabe nogle indre grønne og frodige landskaber i bebyggelserne (dogme 5), så administreres der efter følgende: For den del af bebyggelsen, som overstiger en bebyggelsesprocent på 70%, skal de fornødne antal parkeringspladser jf. kommunens parkeringsnorm, tilvejebringes i parkeringskældre. En eventuel reduktion i parkeringsnormen på baggrund af de muligheder, der er fremlagt i kommuneplanen skal ske på terræn. Der kan ikke reduceres i de parkeringspladser, der skal tilvejebringes i parkeringskældre.
De parkeringspladser, som anlægges på offentlige vejarealer, indgår ikke i de enkelte grundejernes parkeringsregnskab, men bliver offentligt tilgængelige p-pladser. Pt. er etablering af fælles parkeringshuse ikke i spil. Det har vist sig vanskeligt at indgå aftaler herom, da de enkelte grundejeres projekter tidsmæssigt er forskudt, og da Ballerup Kommune ikke ejer arealer, som kan sættes i spil. Grundejerne skal derfor selv tilvejebringe den fornødne parkering, når de enkelte ejendomme skal udvikles.