bobler

Suppleringsvalg til Frivillighedsrådet

Der afholdes suppleringsvalg til Frivillighedsrådet 27. februar 2025.

Nu har du igen mulighed for at få indflydelse på frivillighedsområdet i Ballerup Kommune. Stil op eller stem til suppleringsvalget til Frivillighedsrådet. 

Der afholdes suppleringsvalg til Frivillighedsrådet torsdag den 27. februar kl. 19.00 på Posthuset, Banegårdspladsen 7 i Ballerup.

Frivillighedsrådet består af i alt 13 medlemmer, herunder 10 medlemmer, som repræsenterer det frivillige arbejde i Ballerup Kommune samt 3 medlemmer, som er medlem af Kommunalbestyrelsen. Endvidere kan der vælges op til 10 suppleanter, der repræsenterer det frivillige arbejde. 

Der er lige nu 9 medlemmer, som repræsenterer det frivillige arbejde. Endvidere har et medlem af Frivillighedsrådet meddelt, at vedkommende udtræder af Frivillighedsrådet den 31. maj 2025.

På mødet skal der derfor - blandt de opstillede kandidater - vælges to repræsentanter på det frivillige område og op til ti suppleanter. Valget gælder perioden frem til den 31. december 2025. Den kandidat, der får flest stemmer ved valget, indtræder i Frivillighedsrådet den 27. februar 2025. Den kandidat, der får næstflest stemmer ved valget, indtræder i frivillighedsrådet den 1. juni 2025.

Hvis du ønsker at stille op til suppleringsvalget er fristen for at indsende et kandidatskema senest mandag den 24. februar kl. 12. Hent kandidatskemaet og læs mere her

Bemærk venligst, at det ikke er muligt at opstille som kandidat til suppleringsvalget efter denne dato.

Har du spørgsmål til valget, skal du kontakte frivillig- og foreningskonsulent Søren Jespersen på kultur@balk.dk