Er du bekymret for et barn?

Er du bekymret for et barn eller en ungs udvikling og trivsel, skal du underrette kommunen. Det er vigtigt at reagere, så barnet eller den unge ikke bliver fastlåst i en ulykkelig situation. Underretningspligten er personlig og gælder både for fagpersoner og den almindelige borger, når man får kendskab til eller grund til at antage, at et barn eller en ung har brug for særlig støtte.

Akutte henvendelser

Ved akutte henvendelser på hverdage, inden for rådhusets åbningstid, skal du kontakte Vagten i Center for Børne- og Ungerådgivning på tlf. 4477 2092.

Er det uden for rådhusets åbningstid og på søn- og helligdage, skal du kontakte Vestegnens Politi på tlf. 4386 1448. Politiet kan, hvis nødvendigt, kontakte Ballerup Kommunes sociale døgnvagt.