Har du styr på de nye affaldsregler for virksomheder?
Den 1. januar 2023 træder nye regler om affaldssortering i kraft for virksomheder. Alle virksomheder skal sortere deres affald, så flere materialer kan genbruges direkte eller genanvendes til andre ting.
Kom og få inspiration:
• Hvordan kommer du godt i gang med affaldssortering?
• Hvor meget affald har du i din virksomhed?
• Hvem er ansvarlig for at sortere det?
• Hvordan ser de gode løsninger ud?
• Hvad lægger Ballerup Kommune vægt på i tilsynet med virksomhederne?
Ballerup Kommune inviterer til to morgenmøder om, hvordan du som virksomhed kommer godt i gang og får styr på de nye affaldsregler.
På møderne kommer vi omkring vejledning til medarbejdere, samarbejde med affaldstransportører, samarbejde med kantine- og rengøringsleverandører, dokumentation for genanvendelse af affald i virksomheden.
Alle virksomheder er velkomne. Det er gratis at deltage.
Program
8.00-8.30: Drop-in og morgenkaffe
8.30-8.40: Velkommen og præsentationsrunde v/ Ballerup Kommune
8.40-9.00: Overblik over de nye regler og særlige ting, du skal være opmærksom på for at komme godt i gang
v/ Adm. direktør Dan Boding-Jensen, Econet
9.00-9.20: Affaldssortering hos Greens Engros v/ Vicedirektør Lars-Erik Rasmussen, Greens Engros
9.20-9.40: Affaldssortering hos Ambu v/ Head of EHS & Facility Management Bo Nielsen, Ambu
9.40-9.50: Fælles dialog og spørgsmål til Lars-Erik Rasmussen og Bo Nielsen
9.50-10.00: Sådan hjælper Ballerup Kommune dig til at få styr på de nye affaldsregler v/ Ballerup Kommune
Tilmelding
Torsdag den 10. november 2022, kl.8.30-10.00
Tilmeld: Tilmeld dig her (åbner ny fane)
Sted: Ballerup Rådhus, Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup