Ikon for information

Lukket 1. maj

Rådhuset og borgerservice er lukket 1. maj. 

Du kan stadigvæk booke tid til selvbetjening eller skrive til os.

Har du styr på de nye affaldsregler?

Har du styr på de nye affaldsregler for virksomheder?

Den 1. januar 2023 træder nye regler om affaldssortering i kraft for virksomheder. Alle virksomheder skal sortere deres affald, så flere materialer kan genbruges direkte eller genanvendes til andre ting.

Kom og få inspiration: 



•    Hvordan kommer du godt i gang med affaldssortering? 

•    Hvor meget affald har du i din virksomhed? 

•    Hvem er ansvarlig for at sortere det? 

•    Hvordan ser de gode løsninger ud?

•    Hvad lægger Ballerup Kommune vægt på i tilsynet med virksomhederne?

Ballerup Kommune inviterer til to morgenmøder om, hvordan du som virksomhed kommer godt i gang og får styr på de nye affaldsregler.

På møderne kommer vi omkring vejledning til medarbejdere, samarbejde med affaldstransportører, samarbejde med kantine- og rengøringsleverandører, dokumentation for genanvendelse af affald i virksomheden. 

Alle virksomheder er velkomne. Det er gratis at deltage.

Program

8.00-8.30: Drop-in og morgenkaffe

8.30-8.40: Velkommen og præsentationsrunde v/ Ballerup Kommune

8.40-9.00: Overblik over de nye regler og særlige ting, du skal være opmærksom på for at komme godt i gang

v/ Adm. direktør Dan Boding-Jensen, Econet 

9.00-9.20: Affaldssortering hos Greens Engros v/ Vicedirektør Lars-Erik Rasmussen, Greens Engros

9.20-9.40: Affaldssortering hos Ambu v/ Head of EHS & Facility Management Bo Nielsen, Ambu

9.40-9.50: Fælles dialog og spørgsmål til Lars-Erik Rasmussen og Bo Nielsen

9.50-10.00: Sådan hjælper Ballerup Kommune dig til at få styr på de nye affaldsregler v/ Ballerup Kommune

 

Tilmelding

Torsdag den 10. november 2022, kl.8.30-10.00

Tilmeld: Tilmeld dig her (åbner ny fane)(link is external)

Sted: Ballerup Rådhus, Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup