Har du styr på de nye affaldsregler?

Har du styr på de nye affaldsregler for virksomheder?

Den 1. januar 2023 træder nye regler om affaldssortering i kraft for virksomheder. Alle virksomheder skal sortere deres affald, så flere materialer kan genbruges direkte eller genanvendes til andre ting.

Kom og få inspiration: 



•    Hvordan kommer du godt i gang med affaldssortering? 

•    Hvor meget affald har du i din virksomhed? 

•    Hvem er ansvarlig for at sortere det? 

•    Hvordan ser de gode løsninger ud?

•    Hvad lægger Ballerup Kommune vægt på i tilsynet med virksomhederne?

Ballerup Kommune inviterer til to morgenmøder om, hvordan du som virksomhed kommer godt i gang og får styr på de nye affaldsregler.

På møderne kommer vi omkring vejledning til medarbejdere, samarbejde med affaldstransportører, samarbejde med kantine- og rengøringsleverandører, dokumentation for genanvendelse af affald i virksomheden. 

Alle virksomheder er velkomne. Det er gratis at deltage.

Program

8.00-8.30: Drop-in og morgenkaffe

8.30-8.40: Velkommen og præsentationsrunde v/ Ballerup Kommune

8.40-9.00: Overblik over de nye regler og særlige ting, du skal være opmærksom på for at komme godt i gang

v/ Adm. direktør Dan Boding-Jensen, Econet 

9.00-9.20: Affaldssortering hos Greens Engros v/ Vicedirektør Lars-Erik Rasmussen, Greens Engros

9.20-9.40: Affaldssortering hos Ambu v/ Head of EHS & Facility Management Bo Nielsen, Ambu

9.40-9.50: Fælles dialog og spørgsmål til Lars-Erik Rasmussen og Bo Nielsen

9.50-10.00: Sådan hjælper Ballerup Kommune dig til at få styr på de nye affaldsregler v/ Ballerup Kommune

 

Tilmelding

Torsdag den 10. november 2022, kl.8.30-10.00

Tilmeld: Tilmeld dig her (åbner ny fane)

Sted: Ballerup Rådhus, Hold-an Vej 7, 2750 Ballerup