Når du indsender et tip får du et autosvar om, hvad du kan forvente der sker.
Herefter vurderer fagfolk:
- Om opgaven skal løses akut eller sammen med andre opgaver, der løses samlet.
- Hvem der har ansvar for løsning af netop denne opgave, f.eks. entreprenører, private grundejere eller andre myndigheder.
Hvis opgaven løses inden 14 dage, så kan du se når dit tip afsluttet inde i appen.
Hvis opgaven udføres senere, så afslutter vi tippet med en uddybende forklaring om hvem der gør hvad, således at du som borger ved hvem der tager hånd om det.
Når der dukker en rød ikon op inde i appen - så er der svar på dit tip.
Der kommer hele tiden opgaver ind, som bliver samlet, prioriteret, planlagt og derefter udført af materielgård eller entreprenører.
Mange opgaver bliver derfor løst senere, i forbindendelse med det planlagte vedligehold på området.
Hvis der er tale om en fejl eller skade på et privat område, og kommunen er myndighed, så henvender vi os til ejeren og sørger for at problemet bliver løst. Denne proces kan opleves som langsommelig og bureaukratisk administration, men sådan er arbejdsgangen nu engang, når lovgivningens krav og tidsfrister skal overholdes.
Ballerup Kommune sætter stor pris på at få tips. Indsend billede og grundig beskrivelse, så vi hurtigere kan håndtere tippet.
Når du åbner Borgertip appen kan du se svar på dine tip.