Ballerup Borgertip

Giv kommunen et tip om fejl og mangler ved hjælp af Borgertip. Det kan være et hul i en vej, grafitti og meget andet.

Husk at opdatere appen i App store eller Google play, så kan du bedre se, når du får svar på dit tip.

Hvis du oplever udfordringer med Borgertip, så kontakt os - se kontaktboksen.

Når du indberetter dit tip, kan du:

  • kategorisere
  • kommentere
  • vedhæfte foto
  • udpege stedet på et kort

 

 

Indberet dit tip her på hjemmesiden eller download app’en Ballerup Borgertip til din smartphone (Android og iPhone).

 

 

Når du indsender et tip får du et autosvar om, hvad du kan forvente der sker.

Herefter vurderer fagfolk:

 

  • Om opgaven skal løses akut eller sammen med andre opgaver, der løses samlet.
  • Hvem der har ansvar for løsning af netop denne opgave, f.eks. entreprenører, private grundejere eller andre myndigheder.

Hvis opgaven løses inden 14 dage, så kan du se når dit tip afsluttet inde i appen.

Hvis opgaven udføres senere, så afslutter vi tippet med en uddybende forklaring om hvem der gør hvad, således at du som borger ved hvem der tager hånd om det.

Når der dukker en rød ikon op inde i appen - så er der svar på dit tip.

Der kommer hele tiden opgaver ind, som bliver samlet, prioriteret, planlagt og derefter udført af materielgård eller entreprenører.

Mange opgaver bliver derfor løst senere, i forbindendelse med det planlagte vedligehold på området.

Hvis der er tale om en fejl eller skade på et privat område, og kommunen er myndighed, så henvender vi os til ejeren og sørger for at problemet bliver løst. Denne proces kan opleves som langsommelig og bureaukratisk administration, men sådan er arbejdsgangen  nu engang, når lovgivningens krav og tidsfrister skal overholdes.

Ballerup Kommune sætter stor pris på at få tips. Indsend billede og grundig beskrivelse, så vi hurtigere kan håndtere tippet.

Når du åbner Borgertip appen kan du se svar på dine tip.

 

 

Om statistikken

Administrationen har opsat servicemål og mål for opfølgning for Borgertip besvarelsernes tid og indhold.

Når der er indmeldt et tip via Borgertip bliver der altid svaret med en autotekst. Dette autosvar er, som navnet antyder, et automatisk produceret svar, som systemet generer ved modtagelse af et tip. Efterfølgende behandles tippene af medarbejdere, da der nu skal en faglig kvalificering til tippenes videre forløb. Statistikken er imidlertid det manuelle svar som bliver skrevet af en medarbejder i Ballerup Kommune.

  • SLA for svartiden på hvad der kommer til at ske med det indmeldte tip er sat til max. 10 arbejdsdage.

Mange af tipsene skal udbedres af de leverandører, som opgaverne er udliciteret til og derfor er statisikken opdelt i fagområder. Den består af en KPI (Key Performance Indikator) i procent. Statistikken indeholder også den gennemsnitlige tid, fra et tip bliver indmeldt, til at der kommer et manuelt svar.

Fagområde

KPI i %

Vejbelysning

95

Park og Vej

95

Materielgården

95

 
 

Aktuel statistik

Statistik for Borgertip 1. kvartal 2018

 

Svartider på Borgertip 1. kvartal 2018.jpg

 

 

Kontakt

Ballerup Kommune

Team Drift

41 75 01 67

mt-driftteam@balk.dk