Visitation til personlig og praktisk støtte i hjemmet

Det er Visitation og Vejledning, der behandler og vurderer din ansøgning, når du søger om følgende:

Når du søger, kan du forvente nedenstående:

• En faglig vurdering afgør, om du kan få hjælp og støtte
  • Det vil blive afdækket, om et teknisk hjælpemiddel kan understøtte din hverdag, som fx en robotstøvsuger, vaskemaskine, mikrobølgeovn mv.
  • Du vil i de fleste tilfælde tilbydes et forløb, hvor rehabilitering indgår som en del af det tilbud, som du søger
  • En medarbejder fra kommunen vurderer din evne til at udføre forskellige fysiske og psykiske aktiviteter
  • Vurderingen indebærer som regel et besøg i dit hjem af en medarbejder fra kommunen.

Du kan læse kommunens kvalitetsstandarder og finde mere information om, hvad tilbuddene indeholder, samt om kriterierne for at få hjælp og støtte.

Klik på ovenstående links for mere info. Har du spørgsmål, kontakt venligst Visitation og Vejledning i Center for Voksne og Sundhed via oplysningerne i kontaktboksen.